Information om beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta vår kundtjänst via e-post till info@grownutrition.se. Din order behandlas inom 48 timmar.

Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.

Frakt och leverans

Alla varor skickas med DHL till närmaste utlämningsställe (ServicePoint) och våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar.
Avgiften är alltid 59 kr inkl. moms. Vid beställningar över 1 500 kr inkl. moms levereras dina varor kostnadsfritt.

OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på info@grownutrition.se. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 12 % moms (OBS! Vissa produkter som ej klassas som livsmedel har 25% moms). Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändringar från våra leverantörer, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalsätt

Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är folkbokförd i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Grow Nutrition överlåtna till Svea Ekonomi AB. Vid betalning mot faktura tillkommer en faktureringsavgift på 29 kronor. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Allmänna villkor hittar du här; http://www.sveawebpay.se/sv/kontovillkor/kontovillkor-med-eller-utan-ranta/.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här: http://www.sveawebpay.se/sv/kontovillkor/kontovillkor-rante-och-betalfritt/.

Kortbetalning
Om du väljer att betala med bankkort/betalkort tillkommer ingen extra betalningsavgift. Vi accepterar VISA och Mastercard. När du betalar med kort hanteras betalningen av våra betalningspartners Svea Ekonomi AB eller PayPal för att garantera dig som kund snabb och säker betalning. 

PayPal
När du betalar med PayPal visas aldrig dina betalningsuppgifter för säljare eller handlare, vilket gör dig mer skyddad för bedrägerier. Du behöver inte fylla i dina kortuppgifter varje gång du betalar, då du skapat ett PayPal-konto som kortet är kopplat till. Det gör att det går snabbt och smidigt att betala på nätet. PayPal är en av de mest populära betalningssätten i Sverige och världen. Allt du behöver för att genomföra ett köp med PayPal är din epostadress och ett lösenord. 

Personuppgiftslagen

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. Läs mer om personuppgiftslagen här.

Information om Ångerrätt, Reklamation, Retur och Byte

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Du som kund har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Vid reklamation måste du meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig till info@grownutrition.se. När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek, smak med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post: info@grownutrition.se innan du skickar tillbaka dina varor!

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Övrig information

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (session cookies) som lagras på besökarens dator.